رستوران های ایرانی

تغذیه و سلامت

سلامت خود را قربانی غذا خوردن با جمع نکنید

 سلامت خود را قربانی غذاخوردن با جمع نکنید،www.res2ran.com

سلامت خود را قربانی غذا خوردن با جمع نکنید

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید یادآور شدند دوستان به میزان قابل‌توجهی بر تغذیه یکدیگر تاثیرگذارند.

به گزارش ايسنا، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افراد صرف نظر از رژیم‌غذایی خود به هنگام انتخاب غذا در رستوران، اغلب انتخاب دوستانشان را ترجیح می‌دهند. متخصصان در این مطالعه هزاران سفارش غذا در رستورانی در ایالت اوکلاهمای آمریکا را به مدت 19 هفته بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که اغلب افراد بدون در نظر گرفتن نگرانی‌ها و احتیاط‌ های خود در مورد سلامتشان، هنگام غذا خوردن در جمع تمایل به سفارش دادن غذاهایی را دارند که دوستانشان نیز سفارش می‌دهند. در واقع طبق این بررسی نوع سفارش مشتریانی که با هم به رستوران آمده بودند طی یک وعده غذایی، بسیار شبیه به هم بود.

«برنا الیسون» استادیار دانشگاه ایلینوی آمریکا معتقد است اغلب آدم‌ها می‌خواهند تنها اندکی با دوستانشان متفاوت باشند و تفاوت زیاد با آنها برایشان دلپذیر نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از بیگ تینک، در واقع بسیاری از افراد به شدت به همراهی و هماهنگی با گروه‌های اجتماعی وابسته و متمایل هستند تاحدی که در این راه حتی سلامتی خود را قربانی می‌کنند. به طور کلی مردم غذاهای سالم و تهیه شده از سبزیجات را در مقایسه با غذاهای دیگر چندان دوست ندارند. در این تحقیقات مشخص شد اگر بیش از یک نفر سر میز، سبزیجات و سالاد سفارش دهد تمایل دیگران نیز برای سفارش آن افزایش می‌یابد اما نکته این جا است که معمولا افراد وقتی با جمع غذا می‌خورند تمایل چندانی به انتخاب غذاهای سالم ندارند.

سیاستگذاران و کارشناسان سلامت در این زمینه پیشنهاد کرده‌اند در این مواقع یا خودتان مراقب باشید که وقتی در جمع دوستان هستید، وعده‌های سالم‌تر را سفارش دهید یا برای رفتن به رستوران و دور هم غذا خوردن، دوستانی را انتخاب کنید که تغذیه سالم‌تری دارند و در سفارش دادن غذا معقول‌تر رفتار می‌کنند!

 

 

res2ran.com