رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه کیک اسفنجی و کیک بستنی

 

طرز تهیه کیک،www.res2ran.com

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

مواد لازم

تخم مرغ  10 عدد 
آرد گندم 5 لیوان
شکر 3 لیوان
آب یا شیر 2 لیوان
بیکینگ پودر 3 قاشق غذاخوری
وانیل

1/2 قاشق چایخوری

 

طرز تهيه

  1. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
  2. زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید ، درون کاسه ای زرده های تخم مرغ ، وانیل و شکر را بزنید تا شکر حل شود و مایعی کرمی و کشدار بدست اید.
  3. درون کاسه ای دیگر سفیده های تخم مرغ را انقدر با همزن برقی بزنید تا حالت برفی پیدا کند و خود را بگیرد ( وقتی کاسه را برمیگردانید نریزید ).
  4. آب یا شیر را به مخلوط زرده اضافه کنید ، سفیده ها را نیز اضافه کنید و آرام آرام مخلوط نمائید سپس قاشق قاشق آردی که چند بار الک کرده اید را افزوده و خوب مخلوط نمائید.
  5. قالب را چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید سپس درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده بودید به مدت 30 – 40 دقیقه بسته به نوع فر بپزید ، پس از پخت اجازه دهید کیک خنک شود و از قالب خارج کنید.
  6. میتوانید نوک قاشق نمک به سفیده ها اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا زودتر پف کند ، از این کیک اسفنجی ساده برای تهیه کیک تولد، انواع دسر و … میتوانید استفاده کنید.

 

 

 طرز تهیه کیک بستنی :

 

کیک بستنی،www.res2ran.com


مواد لازم

كیك اسفنجی ساده یک عدد
بستنی وانیلی یا توت‌فرنگی به مقدار لازم 
توت فرنگی نیم كیلوگرم
پودر قند به مقدار لازم برای تزیین

 

طرز تهيه

  1. ابتدا برگ‌های توت‌فرنگی‌ها را جدا كنید و پس از شست‌وشو، داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود. در این فاصله زمانی، كیك اسفنجی را با چاقوی اره‌ای بزرگی به‌صورت مقطعی چند برش بزنید. هنگام برش‌زدن مراقب باشید كه كیك آسیب نبیند. در واقع عرض هر برش نباید كمتر از یك سانتی‌متر باشد.
  2. پس از آنكه كیك را به لایه‌های مختلف یك سانتی‌متری برش زدید، توت‌فرنگی‌ها را به جز 4 تا 5 عدد، با چاقو نصف كنید؛ سپس لایه اول كیك را داخل ظرف مورد نظر قرار دهید.
  3. حالا با استفاده از قاشق مخصوص، چند گلوله بستنی را روی اولین لایه كیك گذاشته، سطح خالی باقیمانده آن را با برش‌های توت‌فرنگی پُر كنید. سپس لایه دیگری از كیك را روی بستنی و توت‌فرنگی قرار داده و با دست كمی فشار دهید. این كار را تا جایی ادامه دهید كه لایه آخر كیك را بستنی و توت‌فرنگی‌های درسته تشكیل دهد. مرحله پایانی پاشیدن مقداری خاك قند روی بستنی و توت‌فرنگی است. به همین راحتی و در مدت زمان حدود نیم ساعت، شما می‌توانید یك كیك‌بستنی خوشمزه آماده كنید.

 


 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
دریایی فیله ماهی سوخاری

رستوران های ایرانی © 2009