رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه و دستور پخت لازانیا

 

لازانیا,www.res2ran.com

مواد لازم

خمیر لازانیای آماده 1 بسته
گوشت چرخ کرده نیم کیلو
پیاز سرخ شده 3 قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپخوری
سس سفید 2 فنجان
پنیر پیتزا 200 گرم
روغن 100 گرم

 

مواد لازم برای سس لازانیا

کره 50 گرم
آرد سفید 2 قاشق سوپخوری
شیر 2 فنجان

 

 

طرز تهيه

  1. گوشت چرخ كرده را با پياز سرخ شده و 2 قاشق سوپخوري روغن تفت مي دهيم و مي گذاريم با يك ليوان آب  بپزد تا به روغن بيفتد . رب گوجه فرنگي را اضافه كرده و نمك و فلفل آن را ميزان مي كنيم. از اين مايه گوشتي براي انواع غذاهاي ماكاروني و لازانيا استفاده مي كنيم. 
  2. براي پخت خمير لازانيا ( مثل ماكاروني ) ، در يك قابلمه بزرگ آب ريخته، مي گذاريم تا آب به جوش آيد. نمك و مقداري روغن براي جلوگيري از چسبيدن خميرها به آب مي افزاييم. بعد از آن خميرها را در آب در حال جوش ريخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمير آن را در يك آبكش ريخته و بلافاصله روي آن آب سرد مي ريزيم تا خميرها به هم نچسبند.
  3. سپس به آرامي خميرها را بر داشته و روي يك پارچه تميز مي گذاريم تا آب آن مقداري گرفته شود . توجه كنيد كه موقع برداشتن از آبكش، خميرها پاره نشوند. حالا خمير لازانيا آماده است تا مواد گوشتي را روي آن قرار دهيم.   
  4. در ظرف تفلون يا پيركس مناسب، 2 قاشق سوپخوري روغن آبكرده و يك رديف خمير لازانيا قرار مي دهيم و يك رديف پنير رنده شده و مقداري از مايه گوشتي و سس سفيد را روي آن مي ريزيم. سپس روي آن يك رديف ديگر خمير لازانيا و سس سفيد ومايه گوشتي و پنير رنده شده ريخته و به همين صورت ادامه مي دهيم. ظرف را روي پنجره بالاي فر قرار مي دهيم تا با حرارت 350 درجه فارنهايت به مدت نيم ساعت بماند و پنير روي آن كمي برشته شود.

 

طرز تهيه سس

  1.  كره را آب كرده و آرد را با آن كمي تفت مي دهيم. شير را به تدريج اضافه مي كنيم تا سس صاف و يكنواخت و غليظ شود. سپس نمك و فلفل را اضافه مي كنيم. حالا سس آماده مصرف است.


 

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • محبوبه  در تاریخ 21 تیر 1393 :

    بعضی غذاهاتون طرز تهیه نداره چرا؟؟؟؟؟


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک گراتن مرغ

رستوران های ایرانی © 2009