رستوران های ایرانی شیراز

قانون‌های عجیب‌و‌غریب غذایی در گوشه و کنار جهان

قانون‌های عجیب‌و‌غریب غذایی در گوشه و کنار جهان،www.res2ran.com

قانون‌های عجیب‌و‌غریب غذایی در گوشه و کنار جهان

الیور کراول پادشاه انگلستان در سال ۱۶۵۷ تصمیم گرفت جشن‌های کریسمس را ممنوع اعلام کند، تصمیمی که به اعتقاد برخی برای مهار معضل اجتماعی رو به گسترش شکم‌پرستی اتخاذ شده‌بود و به اعتقاد گروهی دیگر در الحاد کرامول ریشه داشت.

به‌اين شكل مراسم كريسمس و تمامي جشن‌هاي مرتبط به آن ممنوع شدند و در ادامه خوردن غذاهايي كه با اين جشن‌ها در ارتباط بودند، مانند پاي گوشت نيز غيرقانوني اعلام شدند. شايد امروزه چنين ممنوعيت‌هايي بيشتر به افسانه شباهت داشته‌ باشند تا واقعيت، اما اين به آن معني نيست كه در گوشه و كنار جهان قانون‌هاي عجيب و غريبي درمورد خوردن و آشاميدن وجود نداشته‌باشد. دانستن اين قانون‌ها به‌خصوص براي جهانگردان مي‌تواند حياتي باشد، زيرا هيچ توريستي دوست ندارد پايان سفر شيرينش در پس ميله‌هاي زندان باشد.

اگرچه بيشتر قانون‌ها در جهان با هدف حفظ امنيت و آرامش جوامع و راهنمايي انسان‌ها وضع شده‌اند، اما در ميان آنها نمونه‌هاي شگفت‌آوري نيز وجود دارند كه منشا و آغاز آنها به دست فراموشي سپرده شده،‌اما هنوز درحال اجرا هستند. براي مثال،‌ در سنگاپور اگر فردي بخواهد آدامس خريداري كرده و بجود،‌بايد نسخه پزشك داشته‌باشد.

قانون‌هاي عجيب ديگري نيز در جهان وجود دارند كه قانون آدامس در سنگاپور در كنار آنها بسيار عادي جلوه مي‌كند، مانند اين قانون كه بلژيكي‌ها حق دارند توريست‌ها را با كلم بروكسل بزنند، يا اينكه فروش طالبي در بخشهايي از برزيل ممنوع است. در ادامه با نمونه‌هايي جالب‌تر از اين قانون‌ها آشنا مي‌شويد:

سس كچاپ ممنوع

فرانسه در اكتبر 2011 استفاده از سس كچاپ را در مدارس ممنوع اعلام كرد زيرا ظاهرا فرانسوي‌ها اين سس را تهديدي براي فرانسوي بودن و استيلاي فرهنگ آمريكايي مي‌دانستند. كريستوفر هربرت رئيس انجمن ملي مديران رستوران‌هاي فرانسه دراين رابطه گفت: ما بايد اطمينان داشته‌باشيم كه كودكانمان با غذاهاي فرانسوي آشنايي كامل دارند و مي‌توانند آنها را به نسل‌هاي بعدي انتقال دهند.

مطيع محلي‌ها باش

اين قانون چندان هم عجيب‌و غريب نيست، اما مسافران به چنين كشورهايي بايد آن را در ذهن داشته‌باشند و براي رعايت آن آمادگي داشته‌باشند. در سال 2011 دفتر امور خارجه دوبي اعلام توريست‌هايي كه در ماه رمضان به اين كشور سفر مي‌كنند، بايد قوانين و سنت‌هاي محلي را مورد توجه قرار داده و در طول روز از خوردن و آشاميدن ممانعت كنند. درصورتي كه اين قانون در طول ماه رمضان رعايت نشود توريست‌ها با مجازات زندان مواجه خواهند‌شد.

مواظب كلم‌‌هاي بروكسلي باشيد

در بلژيك، پرتاب كلم بروكسل به توريست‌هاي مزاحم كاري كاملا قانوني محسوب مي‌شود، پس بهتر است مزاحم محلي‌هاي بلژيك نشويد و در غير اين‌صورت خود را براي برخورد كلم‌هاي ريز و درشت آماده كنيد.

آدامست را قورت بده

جويدن آدامس در سنگاپور مي‌تواند جريمه سنگيني به دنبال داشته‌باشد. ممنوعيت فروش و جويدن آدامس در سنگاپور بيش از 20 سال قدمت دارد، اما اين قانون در سال 2004 تغيير كرد و اكنون افراد مي‌توانند با در دست داشتن نسخه پزشك آدامس خريداري كرده و بجوند.

مراقب گاوها باش

در اسكاتلند، مرداني كه دائم‌الخمر باشد اجازه ندارند مالك يك گاو باشند، زيرا ممكن است موجب آزار و آسيب اين جانداران شوند.

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
چلویی  چلو ساده

رستوران های ایرانی © 2009