رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه و دستور طبخ پیتزا میکزیکی

 

مواد لازم

خمیر پیتزا

 1 عدد دو پخت 300 گرمی

گوشت 300 گرم
پیاز  1 عدد متوسط ریز خرد شده
سیر  1 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
زیره نصف قاشق چایخوری
پوره گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری
کنسرو لوبیای آب گرفته 250 گرم
گوجه فرنگی حبه ای خرد شده 3 عدد
چیلی نصف قاشق چایخوری
کنسرو ذرت 150 گرم
پیازچه کامل ریز خرد شده 3 عدد 
فلفل دلمه ای سبز ریز خرد شده 1 عدد بزرگ
پنیر چدار به میزان کم

مواد لازم برای سس پاباسکو

آواکادو 2 عدد کامل رسیده
آبلیمو به میزان لازم
پیازچه     3 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
سس تند و گرم به میزان لازم

طرز تهيه

  1. گوشتی که استفاده میکنیم ترکیبی از گوشت گوسفند و گوساله است که یا به صورت حبه ای ریز خرد میکنیم یا چرخ میکنیم.سیر را له میکنیم و به پودر میخک آغشته میکنیم میگذاریم کمی بماند تا با هم ترکیب شوند.خمیر را به با ورز دادن به صورت مربع در می آوریم و تقریباً 15 دقیقه میگذاریم استراحت کند و دوپخت میکنیم

  2. قلمو را به روغن زیتون آغشته میکنیم و به سطح خمیر میمالیم.گوشت را با پیاز کمی تفت میدهیم و سیر میخک دار له شده را اضافه میکنیم و تفت میدهیم وقتی رنگ گوشت قهوه ای شد چاشنی های گفته شده و پوره گوجه فرنگی را اضافه میکنیم کمی که آب مواد گرفته شد روی گاز به شعله کمی اجازه میدهیم تا حالت پفکی پیدا کند بعد از روی حرارت برمیداریم.

  3. روی خمیر، لوبیا را میریزیم و به صورت یکنواخت پخش میکنیم بعد گوشت آماده شده را به صورت یکنواخت روی آن میریزیم تا تمام سطح خمیر را بپوشاند .فلفل دلمه ای سبز ریز خرد شده را به صورت کادر مربع از خارجی ترین قسمت خمیر روی گوشت میریزیم بعد یک کادر داخل آن با گوجه فرنگی خرد شده و داخل آن نیز یک کادر با ذرت ایجاد میکنیم مرکز این کادرها را با پیازچه پر میکنیم.

  4. روی مواد مقدار کمی پنیر چدار به صورت یکنواخت میریزیم.فر را یک ربع قبل با دمای 220 درجه سانتی گراد یا 425 درجه فارنهاید یا شماره 7 با رطوبت 10 تا 15 درصد گرم میکنیم.پیتزا را داخل فر میگذاریم به مدت 25 - 20 دقیقه بپزد.این مقدار پیتزا برای 3 تا 5 نفر مناسب است.

طرز تهيه سس

  1. آواکادوهای رسیده را پوست میگیریم و از وسط نصف میکنیم و هسته اش را در می آوریم.
  2. آواکادو را همراه با پیازچه و نمک و فلفل و آبلیمو و یک سس بسیار گرم و تند داخل مخلوط کن میریزیم تا خوب مخلوط شده و سس آماده شود و بعد از پخته شدن پیتزا روی آن میریزیم.

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی

رستوران های ایرانی © 2009