رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ

پيتزا قارچ و مرغ 

 

مواد لازم

سینه مرغ نیم کیلو
قارچ نیم کیلو
فلفل دلمه متوسط دو عدد
پیاز یک عدد
سس گوجه فرنگی به مقدار لازم
ادویه کاری به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. خنک شد، مرغها رو ریش ریش میکنیم. مقدار ریز شدن مرغها و ریش شدن اونها کاملا سلیقه ای هست و بستگی به ذائقه شما داره.
  2. قارچها و فلفل دلمه ها رو هم به اندازه ها و شکلهای دلخواه خرد میکنیم. مقدار کمی روغن در ماهیتابه میریزیم و قارچها رو میریزیم تا کمی تفت بخوره. آب که انداخت و سبک شد، فلفل دلمه و مرغها رو اضافه میکنیم و ادویه کاری و نمک و فلفل رو اضافه میکنیم و کمی که تفت خورد، از روی حرارت بر میداریم.
  3. به این نکته توجه داشته باشین که قارچ بهتره زیاد تفت نخوره و در واقع سرخ نشه، چراکه خواص و طعم عالیش از دست میره. با این تفاسیر مواد پیتزا مرغ قارچ ما آماده اس.
  4. سس گوجه فرنگی رو هم میتونید از نوع آمادش که با مارکهای مختلف در بازار قرار داره استفاده کنین و هم میتونید با مقداری گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی و شکر و سرکه، خودتون تهیش کنین که اگر دوست داشته باشین دستورش رو براتون میذارم.
  5. خمیر پیتزا رو به اندازه مناسب و طوری که قطرش بیشتر از یک٬ یک و نیم سانت نشه، پهن میکنیم. سس رو روش میمالیم و بعد، موادی ه آماده کردیم، روی خمیر پهن میکنتیو و پنیر پیتزا رو روش میمالیم.
  6. در مرحله بعد، اگر دوست داشتین میتونین مقداری سس هم روش اضافه کنین و در فر قرار بدین و در دمای 220 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت بذارید تا بپزه. وقتی که خمیر کمی پخت، پنیر رو اضافه میکنیم تا یک ربع دیگه پیتزا کاملا آماده سرو بشه
 
 

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
چلویی  چلو خورشت فسنجان

رستوران های ایرانی © 2009