رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه پیتزا مخصوص

پيتزا مخصوص

مواد لازم

قارچ به میزان دلخواه
کالباس به میزان دلخواه
سرکه 1/2 پیمانه
سیر 2 حبه
گوجه فرنگی  2 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
روغن به میزان لازم
آب (گرم) 1/2 پیمانه
مخمر فوری ریز 1-1/2 ق چ
آرد 175 گرم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
زیتون (دلخواه)  به میزان دلخواه
گوجه فرنگی 1 عدد
پنیرپیتزا به میزان لازم

طرز تهیه

  1. طرز تهیه خمیر پیتزا :آرد رو به همراه مخمر فوری ( خیلی ریز که از نان فانتزی ها میتونید تهیه کنید ) و 1/2 ق چ نمک و باهم خوب مخلوط میکنیم بعد 1 ق غ روغن و آب رو کم کم اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم ، مواد که خوب مخلوط شد خمیر و از ظرف در میاریم و روی یه سطح صاف و آرد پاشی میکنید و به مدت 10 دقیقه اونو ورز میدیم
  2. ( به این صورت که خمیر و با کف دست باز میکنیم و خمیر که باز شد میبندیم ، به مدت 10 دقیقه این کار و ادامه میدیم ) بعد از ورز دادن خمیرتونو کامل میبندید و جمع می کنید یعنی این که هیچ جاش درز و باز شدگی نداشته باشه.خمیرتونو توی یه ظرف بزرگ بذارید ( چون قراره حجمش دوبرابر بشه ) به مدت 1 ساعت یا بیشتر میذارید تا خمیرتون حجمش دو برابر بشه.
  3. طرز تهیه سس پیتزا :نصف فلفل دلمه ای، سیر و گوجه فرنگی و سرکه رو میریزیم تو غذا ساز تا خوب مخلوط بشن بعد مواد و با 4 ق غ روغن و نمک و فلفل کم میذاریم روی شعله تا به غلظتی که میخوایم برسه ( یکم رقیق تر از رب ).
  4. حالا موقع آماده کردن پیتزامونه:1- خمیر که حجمش دو برابر شد خمیررو با وردنه به اندازه ی قالبتون صاف کنید .سعی کنید قالبتون رو چرب نکنید چون باعث میشه خمیرتون خشک بشه و از آرد استفاده کنید 
  5. 2- خمیر رو توی ظرفتون بذارید و یکم به خمیرتون لبه بدید چون یکی از علایمی که میفهمید پیتزاتون آماده شده ، ترد و طلایی شدن دورخمیر پیتزاتونه .
  6. 3- با چنگال چند تا سوراخ روی خمیرتون ایجاد کنید تا خمیر بتونه نفس بکشه . 
  7.  4- سس گوجه ای که آماده کردید و بریزید روی خمیر، بعد به مقدار زیاد پنیر پیتزا بریزید ، چونکه باید 90درصد پنیر پیتزایی که میخواید بریزید زیر پیتزاتون باشه تا پیتزاتون خوب کش بیاد و سعی کنید پنیر پیتزاتون یخ زده نباشه.
  8.  5- مرحله های بعد مواد دلخواهتون رو بریزید به اینصورت که در لایه های پایینی موادی که آب نمیندازه ( مثل کالباس ، گوشت چرخ کرده ،کدو ، بادمجون کبابی یا …) و لایه های بالایی موادی که آب میندازه ( مثل فلفل دلمه ای ، قارچ ، زیتون ، …) و همیشه موادتونو زیاد نریزید چون اگه مواد زیاد بریزید پیتزا سنگین میشه و پیتزاتون خوب در نمیاد.
  9. 6- هر لایه که مواد رو میریزید ی مقدار خیلی کمی هم پنیر پیتزا برای فاصله بین هر لایه بریزید و بیشتر سمت مرکز خمیر بریزید و بعد از هر لایه ای که میریزید یه فشار کوچیکی به مواد بدید تا به پنیر پیتزا بچسبه.
  10. 7- خوب کالباس و فلفل دلمه ای و قارچ و زیتون و که به ترتیب لایه لایه چیدید روی پیتزاتون میتونید یه گوجه رو حلقه حلقه کنید و برای زیبایی بذارید روی پیتزاتون.
  11.  8- بعد پیتزا رو توی فر که با دمای 200 تا 250 درجه گرم کردید به مدت 20 الی 30 دقیقه بذارید

     

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 2 )
  • محمدی  در تاریخ 12 تیر 1397 :

    بسیار عالی بود


  • shahla fadaei  در تاریخ 21 بهمن 1397 :

    فوق العاده بود


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
نوشیدنی موهیتو

رستوران های ایرانی © 2009