رستوران های ایرانی شیراز

گزارش گروه رستوران گردی در کافه هدایت

گزارش گروه رستوران گردی در کافه هدایت،www.res2ran.com

بعد از یک توقف نسبتا طولانی ، امروز تصمیم گرفتیم با جمع رستوران گردی به سراغ یکی از کافه های معروف شیراز بریم  یعنی همون کافه هدایت خودمون. 

از ورودی کافه که وارد میشیم چند تایی صندلی و میز در فضای باز میبینیم که چون الان هوا سرده خیلی کاربرد نداشت. میز بزرگی درست روبروی در ورودی برامون آماده کرده بودن.

با اینکه تمام میزها پر بود و یه موزیک آرومم پخش میشد،اما فضای کافه شلوغ و پرسر و صدا نبود. سالن دار کافه منو برامون آورد و ما شروع کردیم به انتخاب. بعضی خوراکها رو درست نمی شناختیم که از سالن دار خواستیم برامون توضیح بدن. خوشبختانه آقآی سالن دار کافه خیلی با حوصله و خوش اخلاق به تمام سوالای ما درمورد غذاها جواب دادن.

گزارش گروه رستوران گردی در کافه هدایت،www.res2ran.com

خلاصه انتخاب ما تموم شد و حدود 10 دقیقه بعد تمام سفارشای ما آماده بود.

ظاهر خوراک ها که خیلی وسوسه برانگیز بود و اکثریت جمع رستوران گردی از طعمشونم راضی بودن.

گزارش گروه رستوران گردی در کافه هدایت,www.res2ran.com

از آقای مسیبی مدیر کافه رستوران هدایت خواهش کردیم که به جمع ما بپیوندن تا گپ کوتاهی باهاشون داشته باشیم.

هزینه راه اندازی کافه هدایت چقدر شده؟

هزینه راه اندازی با پول پیش حدود 120 میلیون تومن شد.بیشترین هزینه رو برای دکور، میز صندلی ها، و کناف کشی دیوارها داشتیم.تمام دیوارها حتی دیوار آشپزخونه هم کناف کشی شده.

یکم درمورد کافه فروغ صحبت کنیم .اینکه چجوری شد که شکل گرفت و چی شد که پاتوق هنرمندا شد؟

من قبل از فروغ کاری انجام نمی دادم.معماری می خوندم.همون اول آقای مباشری و آقای تحفه نژاد بوفه گالری فروغ رو تاسیس کردن که جلسات نمایشنامه خوانی،نمایشگاه هنری و پخش فیلم داشتیم.کافه کمرنگ بود و در کنار این قضایا قرار می گرفت. دیگه کم کم شد پاتوق، مثلا چهارشنبه ها ابوتراب خسروی، محمد کشاورز،بابک طیبی میومدن کافه و هر کس که از تهران میومد یه سر به کافه فروغ میزد.

اتفاقی که برای کافه فروغ افتاد این بود که خانم شهلا لاهیجی(خانمی که توی کنفرانس برلین صحبت کردن) در بزرگداشت سیمین دانشور در کافه فروغ صحبت کردن که باعث شد کافه در اتفاقات 88 تعطیل بشه. دیگه کافه از سر گودگری به روبروی باغ جهان نما منتقل شد و بعد از 3 ماه کار دوباره در خرداد 89 که سالگرد انتخابات بود، به مدت 6 ماه تعطیل شد. بعد از فرمانداری اجازه دوباره باز شدن کافه رو گرفتیم.

برای کافه هدایت هم تم یا هدف خاصی رو در نظر داشتین؟ دوست دارین مثل کافه فروغ به سمت خاصی بره؟

اینجا رو بخاطر کافه فروغ راه ننداختن.در اینجا جنبه خوراک و غذا براشون بیشتر اهمیت داره. صنفشون هم متفاوته. کافه فروغ صنف کافی شاپ هست و کافه رستوران هدایت صنف رستوران.

خیلی دوست دارم آدمایی که دوسشون دارم بیان کافه،اما فعلا کار خاصی برای جلب مشتری متفاوت نمی کنیم. بصورت اتوماتیک آدمایی که باید بیان، میان.

انتخاب اسم کافه ها به چه صورت بوده؟

برای فروغ، دوستمون آقای مباشری ماهنامه فروغ رو در تهران داشتن که نشر اینترنتی هم یه مدت داشت که بعدا هم در شیراز منتشر شد.به احترام ایشون اسم کافه فروغ شد.

انتخاب کافه هدایت هم به خیابان هدایت و هم یه جورایی به صادق هدایت مربوط میشه. در واقع یک کم تو انتخاب این اسم شیطنت کردیم. 

از غذاهاتون کدوم انتخاب خودتونه؟

مردم آلفردو زیاد سفرش میدن و دوست دارن. خودم پاستا سبزیجات رو دوست دارم که سالم و خوش عطره. پپرونی هم دوست دارم.

کافه هدایت هم مثل کافه فروغ برنامه روزانه خاصی داره؟

بعد از تعطیلی کافه فروغ تعهد دادیم هیچ گونه فعالیتی نکنیم.

غذاها رو خودتون هم میتونید طبخ کنید؟

من آشپزی غذاهای ایرانی و سنتیم خیلی خوبه.البته در سطح خونگی و نه در سطح وسیع.این قضیه کمک کرد که بتونم طعم های خوراکهای کافه رو دربیارم.برای خوراک های اینجا خودم با کمک خانم جهاندارپور تست زدیم و غذاها رو با توجه به ذائقه ها و استقبال مردم،تهیه کردیم. تغییراتی هم در رسپی غذاها داده شد.مثلا آلفردو،تغییر داده شده.پنیر خامه ای داره که توی آلفردوی اصلی اینطور نیست. اما دیدم مردم دوست دارن طعمشو.

پنج شنبه یک هفته در میون خوراک زبان با سس قارچ و همینطور استیک داریم. جمعه ها هم همبرگر ویژه باسس باربیکیو داریم. چند وقت یک بار غذاهایی که استقبال کمتری شده از منو حذف میشه و غذاهای دیگه ای جایگزین میشه.

سرویس صبحانه کافه هدایت هم بیشتر صبحانه گرم هست که چند نوع املت داریم.از جمله :املت اسفناج و پنیر. املتی که با چند نوع پنیر و شوید تازه و سیاه دانه هست. املت گوجه فرنگی. املت یونانی که زیتون و ژامبون داره. نیمرو داریم که در کنار صبحانه انگلیسی سرو میشه. چند مدل تست داریم: تست مربا، تست پنیر تست بادام زمینی و... وافل هم بزودی اضافه میشه.

از نظر شما کافی شاپ خوب در شیراز کجاست؟

کیوکافه خیلی خوبه،دوستای خودمون هستن.منوی خوبی داره. مجتبی رو هم بخاطر خودش که دوستمه دوست دارم. همینطور کافه فردوسی آقای خباز که از دوستامه.

رقیبتون برای کافه فروغ و کافه هدایت کجاست؟

برای فروغ که اصلا رقیبی نیست. خیلی ها خواستن مثل ما باشن اما نتونستن. برای هدایت هم رقیب از نظر جلب مشتری فکر میکنم کافه این باشه.

در رابطه با دکور کافه و این که چطور به این طرح رسیدید هم توضیح میدین؟

یه سری از دوستانمون که دکترای فنگ شویی دارن کافه رو چیدمان کردن.نظر شخصی خودم هم این بود که خیلی ساده باشه و میز صندلی ها همون کافه فروغ رو تداعی کنه. خودم خیلی سنتی یا مدرن دوست نداشتم.

-------------------- 

در نهایت با پرکردن برگ نظرسنجی توسط برو بچه ها، مجموع امتیاز های کافه هدایت این گونه شد : (امتیاز ها از 10 ) 

  • بهداشت شخصی و محیط 9.0
  • تغذیه و رعایت نکات بهداشتی مواد غذایی 8.0 
  • تنوع غذا 6.75
  • دکوراسیون و تناسب آن با مجموعه 8.0
  • سرعت سرویس دهی 9.25
  • امکانات رفاهی 6.25 
  • مشتری مداری 8.0
  • کیفیت غذا 7.75

و در مجموع این رستوران از 10 امتیاز 7.7 امتیاز کسب نمود . 

در نهایت با گرفتن یک عکس یادگاری با کافه هدایت و مدیر خوب این کافه رستوران خداحافظی کردیم

گزارش گروه رستوران گردی در کافه هدایت,www.res2ran.com

 

 
نظرات ارسال شده ( 2 )
  • رضا جهرمی  در تاریخ 31 فروردین 1394 :

    خیلی جالب بود لطفا بصورت هفتگی رستوران گردی رو انجام بدید سپاس


  • حسینی  در تاریخ 13 اردیبهشت 1394 :

    سلام چرا نظر منو نشون ندادین؟


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
پیتزا بوقلمون

رستوران های ایرانی © 2009