رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه پاستای مخصوص با شنیسل ماهی

طرز تهیه پاستای مخصوص با شنیسل ماهی،www.res2ran.com

طرز تهیه پاستای مخصوص با شنیسل ماهی

 

مواد لازم

ماهی قزل آلا 4 تکه
آرد سفید 1/2 لیوان
تخم مرغ 1 عدد
آب 1/4 لیوان
نمک 1/2 قاشق چایخوری
پودر سوخاری یا خرده نان مقدار لازم

مواد لازم خمیر پاستای مخصوص

تخم مرغ 4 عدد
آرد سفید 2 لیوان
نمک 1 قاشق چایخوری
آب 1/2 لیوان
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
شیر 1/2 لیوان
کره مقدار لازم

طرز تهیه

  1. برای تهیه پاستای مخصوص ابتدا آرد ، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید سپس تخم مرغ ها ، شیر و آب را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه خمیر اماده شود.
  2. داخل قابلمه ای آب بریزید و چند قاشق نمک اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید ، آبکشی با شکاف های بزرگ را روی آب در حال جوشیدن بگیرید سپس مایه خمیر پاستا را کم کم داخل آبکش بریزید و کم کم هم بزنید ، 5 دقیقه بجوشانید سپس با آب سرد پاستا را آبکشی کنید ( در صورتی که قابلمه تان کوچک است در چند مرحله پاستاها را اماده کنید ).
  3.  پاستاهای ابکشی شده را کناری قرار دهید تا آب اضافی اش برود ، داخل ماهیتابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس پاستای آبکش شده را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا پاستاها برشته شوند و بافتی ترد و نرم پیدا کنند سپس داخل بشقاب بکشید.
  4. آرد سفید و نمک را مخلوط کنید و داخل ظرفی بریزید ، تخم مرغ و آب را مخلوط کنید و داخل ظرفی دیگر بریزید ، ارد سوخاری را نیز داخل ظرفی جداگانه بریزید.
  5. داخل ماهیتابه ای روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، فیله های ماهی را داخل آرد سفید بزنید سپس داخل تخم مرغ قرار دهید و در مرحله آخر داخل آرد سوخاری بغلطانید و در روغن داغ قرار دهید تا برشته شود ، پس از اینکه یک طرف برشته شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته و طلایی شود.
  6. شنیتسل های آماده را روی پاستاهایی که از قبل آماده کرده اید قرار دهید و روی آن را با سس جعفری تزیین و سرو کنید.

 

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
دسر و شیرینی خرما

رستوران های ایرانی © 2009