رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه زیتون پرورده

زیتون پرورده,www.res2ran.com

مواد لازم

زیتون سبز بدون هسته ۵۰۰گرم
نعنا ، گشنیز و چوچاق ۳قاشق سوپخوری
آب انار ترش ۱پیمانه
مغز گردو ۲۰۰گرم
سیر ۲ حبه
رب انار یک سوم پیمانه
دانه انار ترش یک دوم پیمانه
نمک و گلپر به میزان لازم

 

طرز تهيه

  1. مغز گردو را بسایید.سبزی ها را بشویید و کاملا ریز خرد کنید.زیتون انتخابی را امتحان کنید,اگر شور بود یک ساعت در آب سرد بخوابانید تا شوری آن گرفته شود.
  2. زیتون را در کاسه ای گود بریزید و مغز گردوی ساییده و سبزی های خرد شده را به آن بیفزایید.در صورتی که سبزی چوچاق را که نوعی سبزی محلی و مخصوص شمال است در دسترس نداشتید به جای سبزی چوچاق یک قاشق چایخوری نعناء خشک بریزید.سپس سیر را بکوبید و به زیتون اضافه کنید.
  3. آب انار ٬ رب انار و دانه انار ترش را درون مخلوط بریزید نمک و گلپر را اضافه نمایید و زیر و رو کنید تا مخلوط شوند. مخلوط به دست آمده را ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا جا بیفتد. سپس زیتون پرورده آماده مصرف است.
  4. در مصرف رب انار و آب انار دقت کنید. اگر آب انار بیش از یک لیوان باشد زیتون پرورده‌تان آب می‌اندازد و آب و دانش از هم جدامی‌شود.
  5. رب انار را هم زیاد اضافه نکنید زیتون پرورده نباید زیاد ترش باشد.طعم و مزه زیتون پرورده به سیر آن است ولی اگر سیر دوست ندارید از پودر آن که بوی کمتری دارد استفاده کنید.اگر زیتون سبزی که خریده‌اید تلخ است یک شبانه‌روز در آب نمک و آب لیمو بخیسانید تا تلخی‌اش برطرف شود.

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • سمانمه  در تاریخ 16 تیر 1391 :

    عالی


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
چلویی  استانبولی پلو با گوشت

رستوران های ایرانی © 2009