رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه کباب لبنانی

كباب لبناني 

مواد لازم

گوشت مرغ یا گوسفند یک کیلو
پیاز درشت یک عدد
پودر لیموعمانی یک قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری
ماست دو قاشق غذا خوری
زعفران آب کرده دو قاشق غذا خوری
سیر یک حبه
روغن زیتون یک فنجان
فلفل سیاه فلفل قرمز و نمک  به مقدار دلخواه

طرز تهیه

  1. ابتدا پیاز رو درشت خرد میکنیم و سپس با نمک مخلوط میکنیم . این عمل باعث میشه پیاز ما آب بندازه . کمی با دست پیاز و نمک رو ورز میدیم . سپس ده دقیقه ای صبر میکنیم تا حسابی آب پیازها خارج بشه و بعد پیازهای درشت رو دور ریخته و آب پیاز رو نگه میداریم . 
  2. سپس یک عدد سیر رو رنده ریز کرده به این مخلوط اضافه میکنیم . سایر مواد رو هم اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا با هم به خوبی مخلوط بشن . حالا گوشت رو اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم . روی ظرفمون رو یک لایه سلفون پیچیده.
  3.  این گوشت رو به مدت یکساعت در یخچال نگهداری میکنیم تا خوب مزه دار بشه.بعد از یکساعت گوشت ها رو به سیخ کشیده و کباب میکنیم .این نوع کباب که در کشورهای عربی تهیه و به کباب لبنانی معروف هست , یکی از غذاهای پر طرفدار به شمار میاد و طعم و مزه بسیار خوبی داره
  4. همچنین ذکر این نکته ضروریه که بهتره اگر گوشت ما سفت هست , یک عدد کیوی رو رنده کرده و به مخلوط بالا اضافه کنیم و یا در صورت موجود بودن , از آب تازه رنده شده استفاده کنیم که بینهایت گوشت رو خوش طعم و ترد و لطیف میکنه.
  5. همونطور که میدونید آشپزی یک هنر به حساب میاد . شما میتونید با توجه به ذائقه خودتون خیلی از مواد رو کم یا زیاد کنید
  6. مثلن میتونید از ریحان یا سبزیجات خشک پودر شده و یا فلفل دلمه ای رنده شده و یا آب لیموی تازه یا رب انار یا آب انار یا آب پرتقال یا رنده پوست پرتقال و بسیاری ادویه جات مثل کاری و زیره و زنجبیل و جوز هندی و ... برای مزه دار شدن کباب خودتون به دلخواه استفاده کنید که استفاده از هر کدوم میتونه مزه ای متفاوت به شما بده

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
سالاد شیرازی

رستوران های ایرانی © 2009